Alla inlägg den 23 augusti 2014

Av trubbsla - 23 augusti 2014 00:29

Varje sommar så lånar vi en häst av en kollega till mig, denna häst är helt underbar och passar min dotter perfekt. De har liksom hunnit växa ihop med varann. Hästen är gammal och underbar med barn, och hon har lärt min dotter mycket på dessa två somrar vi fått rå om henne.

Ikväll kom frågan "Vill ni ta över henne helt?"

Hundra tankar flyger igenom mig, hinner jag? Har vi råd? Har jag ork?

Försöker att tänka igenom en för och nackdelslista.

Vi älskar hästen otroligt mycket, hon är som en del av mig och dottern. Hon har aldrig varit skadad i hela sitt liv, hon är 22 år gammal men är av en ras som blir långt över 30, hon är inte dyr att ha i varken mat eller stallplats, 3 månader under sommaren är det absolut inga problem med tid eller ork. De dagar min dotter inte vill dit så tycker jag att det är mysigt att vara där och pyssla. Går jag ner 20 kg så är det inga problem för mig att rida henne heller (ja jag har 20 kg övervikt)

Nackdelarna då, det är väl oförutsedda utgifter, hennes ålder till trots, eksemhäst, och just det här att orkar jag detta året runt?


Ååååå jag vill, men klarar jag detta?

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen in i min värld

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards